Děti mezi mlýnskými kameny. JAK na zdravé školství v době krizí?
Pozvánka ke stažení v PDF
Pedagogové, rodiče, psycholog, studentka, lékařka a právník spolu se zainteresovanou veřejností budou hledat pozitivní přístupy a řešení pro případy společenských krizí dopadajících na školy, školáky, studenty, pedagogy i rodiče. Zveme i zodpovědné politiky, úředníky a média.
Kulatý stůl se uskuteční ve čtvrtek 5. května od 16 do 18.30 v Klubu Lávka, Novotného lávka 1, Praha 1
FB událost: https://fb.me/e/4XNyBZfCJ
Akce je určena zejména pro pedagogickou obec, rodiče, studenty, zodpovědné úředníky a politiky i pro novináře a pro všechny příznivce zdravého školství.
Setkání bude hledat odpovědi na tyto okruhy otázek:
- Co se dělo ve školách v době covidové krize a jaké to mělo následky?
- Jak zvládat školy a vzdělávání v krizích lépe?
- Umíme vést respektující komunikaci mezi dětmi, rodiči a školou?
- Máme konkrétní praktické příklady pozitivní praxe a jak se o nich dozvědět?
Panelové diskuse se zúčastní:
MUDr. et Mgr. Jana Králová, pediatrička, setkává se s negativními dopady covidových restrikcí u svých dětských pacientů i vlastních tří dětí
Mgr. Helena Lánská, učitelka základní školy na Liberecku, čelila dopadu covidových restrikcí na děti, matka dvou dětí
PhDr. Jaroslav Simon, pražský klinický psycholog s privátní praxí, má zkušenosti s vlivem covidového období na děti i dospělé a s jejich terapií
Štěpánka Uková, studentka třetího ročníku konzervatoře, zdárně přečkala distanční výuku a svou osobní i studijní krizi
Mgr. Petr Vrána, ředitel Základní školy a Mateřské školy v Troubkách, táta tří dcer
Mgr. David Zahumenský, advokát, snaží se od začátku covidové krize společně se svou ženou, právničkou Mgr. Vendulou Zahumenskou, Ph.D., zahovat prostřednictvím žalob právní stát, společně učí dceru a syna doma
Kontext:
Během dvou let státem nezvládnuté covidové krize podstatně vzrostl počet dětí a mladých lidí s psychickými problémy, přičemž podle odborníků velikost problému s časem ještě naroste. Krize zároveň prohloubila chronické problémy našeho školství, zejména slabý důraz na svobodné a tvůrčí myšlení.
Psychosociální dopady na mladou generaci mají a budou mít negativní a dlouhodobý celospolečenský dopad dosud těžce předvídatelných rozměrů, např. další oslabení či ztrátu kritického myšlení i morálního zakotvení, pochybnosti o vlastním zdraví, útlum přirozeného zájmu o svět, výrazné posílení závislostí, zejména na virtuální „realitě“, či poslušné následování sporných autorit.
Jednu krizi vzápětí vystřídala další a veřejný prostor zaplnila válka na Ukrajině. Strach šířený médii opět prosakuje do rodin i škol a tak jako při covidové krizi dopadá především na děti. Strach je přitom velmi toxickým prostředím pro zdravý vývoj mladých lidí. V situaci, kdy vedle covidové krize svět čelí krizím zcela reálným, jako je ekonomická, energetická, uprchlická, klimatická či destrukce ekosystémů, je klíčovou výzvou dobře připravit mladé lidi do jiného světa než byl ten, v němž jsme relativně klidně žili v Evropě po desítky let.
Akce volně navazuje na tiskovou konferenci Iniciativy 21 na téma Školy, děti, psychika - alarmující dopady covidové krize, https://iniciativa21.cz/16-03/
Kontakty:
RNDr. Jan Piňos, mluvčí Iniciativy 21, jan.pinos@iniciativa21.cz, 720 552 888, 602 436 018
Bc. Petra Quirke, koordinátorka občanských aktivit a kampaní, info@iniciativa21.cz, 605 471 465
Těšíme se na setkání s Vámi a prosíme o předběžné potvrzení účasti na email info@iniciativa21.cz.
Pozvánka ke stažení v PDF